Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Een digitale nieuwsbrief is onmisbaar in je communicatiestrategie om een duurzame band met je doelpubliek op te bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat je mailtjes gelezen worden? Aan de hand van een heleboel praktische tips, goede voorbeelden en getuigenissen inspireert Kristof D'hanens je in dit boek om van je digitale nieuwsbrief een succesverhaal te maken. Bron : http://www.politeia.be
Digitale nieuwsbrieven --- schriftelijke communicatie --- digitale technieken --- online nieuwsmedia --- Mass communications --- Nieuwsbrieven --- E-mail --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatiemiddelen --- Communicatie --- Communicatie 656:621.39 --- Digitale nieuwsbrieven. --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite --- Nieuwsbrief --- Communicatiemiddel
Choose an application
Waarom vervallen we van zodra we een paper of rapport moeten neerpennen in zware zinconstructies en jargonwoorden ? Hoe komt het dat onze anders zo vlotte mondelinge communicatie op papier omslaat in starheid en rigiditeit ?In 'Toegankelijk schrijven is (geen) kinderspel' toont communicatiespecialist Jos Huypens dat een vlot leesbare tekst schrijven nochtans helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Met enkele praktische tips & tricks verklapt de auteur hoe je je tekst aangenaam en aantrekkelijk maakt. Hoe zoek je een origineel onderwerp ? Welke verschillende tekststructuren kun je toepassen? Hoe blijft je tekst boeiend en houd je rekening met je lezers ? Kun je de moeilijkheidsgraad van je tekst meten en hoe weet je of je boodschap goed overkomt ?'Toegankelijk schrijven is (geen) kinderspel' is een bron aan praktische informatie voor iedereen die - al dan niet professioneel - geregeld teksten moet schrijven.Bron: http://www.politeia.be
Rédaction --- Nederlands --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- tijdschriftartikelen schrijven --- schrijven --- Dutch language --- verslagen schrijven --- schrijfstijl --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- PXL-Central Office 2018 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke vaardigheden --- normen --- lay-out --- BPB1208 --- 844.4 --- brieven --- paper --- rapporteren --- teksten --- Notuleren - Rapporteren --- Contains audio-visual material --- Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Geschreven taal --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite
Choose an application
Leest u even mee ? - Gelieve uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op te sturen. - Door deze bepaling wordt voorkomen dat over het voorstel achteraf nog door een commissie uitspraak moet worden gedaan. - Met het oog op het realiseren van het eerste doel stel ik voor dat de directeur zich ter plaatse begeeft.- Stuurt u uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op ? - Deze bepaling voorkomt dat een commissie zich achteraf nog over het voorstel moet uitspreken. - Om het eerste doel te realiseren, stel ik voor dat de directeur ter plaatse gaat. Duidelijk toch, welke zinnen we het liefst lezen ? Ze bewijzen dat een goede professionele tekst uitnodigend is, snel to the point komt en effectief doel treft. Alleen: een goede professionele tekst zet u niet zomaar op papier. Gelukkig brengt het boek Helder schrijven u een heel eind in de goede richting. Die handige gids is dan ook op het lijf geschreven van iedereen die soms of regelmatig professionele teksten schrijft. Of het nu om administratieve post, handleidingen, commerciële brieven of webteksten gaat. Taal- en communicatiespecialiste Greet De Baets beschrijft het hele schrijfproces vanuit het enige standpunt dat ertoe doet: dat van de ontvanger. Daarbij ontleedt ze alle belangrijke principes: compacte teksten, actieve taal, positieve formuleringen, eenvoudige woorden en correcte spelling. Kortom, in deze uitgave vindt u: - 7 schrijfstappen die leiden tot een logische en goed gestructureerde boodschap. - 40 gouden schrijfregels die bijdragen aan een doeltreffende tekst. - Talrijke tips voor een heldere en aantrekkelijke stijl. - Concrete voorbeelden en checklists om de leerpunten in de praktijk te vertalen. Zowel voor beginnende als voor ervaren tekstschrijvers is Helder schrijven een toegankelijk en onmisbaar werkinstrument. Communicatieverantwoordelijke, assistent, vertegenwoordiger, student, zaakvoerder, helpdeskmedewerker of nog journalist: iedereen vindt in deze leidraad de nodige tips en tricks om klare en duidelijke teksten tevoorschijn te toveren.Bron : http://www.vandenbroele.be
Schrijven. --- Dutch language --- Stilistics --- Mass communications --- Written communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Cohesion (Linguistics) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Commentaire Commentaar --- Lisibilité Leesbaarheid --- 808.1 --- professioneel schrijven --- Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Professioneel schrijven; Nederlands --- Schrijfvaardigheid --- Professioneel schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- PXL-Central Office 2015 --- communicatievaardigheden --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taaladvies --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Tekst
Choose an application
Hoe stopt u kracht in uw wervende teksten ?Hoe zorgt u voor positieve aandacht ?Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt ?In Met woorden verleiden geeft Mark Van Bogaert u een hoogst persoonlijke inkijk in de interne keuken van de copywriter.Ontdek de direct bruikbare schrijftips in zijn typisch zwierige en humoristische stijl. Schrijftips die u extra aandacht en extra respons garanderen. De verrassende tests in het boek bewijzen dat de tips werken voor mailings, advertenties,onlineteksten. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten: van persbericht over PowerPointpresentatie tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.Bron : http://www.lannoocampus.be
Copywriting --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- schriftelijke communicatie --- persuasieve communicatie --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- Dutch language --- copywriting --- Mass communications --- Rhetoric --- Handbooks, manuals, etc. --- Written communication --- Report writing --- zakelijk schrijven --- mailen --- presentaties --- Presentaties --- Schrijven --- Presentaties - Presenteren --- Brieven schrijven --- 82.08 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Presentaties --- #KVHA:Mailings --- 658.8 --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Media & Tourism 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Direct marketing --- Direct mail --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Tekstsoorten --- Beïnvloeding --- Reclamebeïnvloeding --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite --- Tekstsoort --- Bachelor in het bedrijfsmanagement
Choose an application
Minstens 1 op 10 mensen heeft een beperking of een handicap. Met de vergrijzende maatschappij zal deze verhouding gestaag stijgen en zullen steeds meer mensen geregeld specifieke hindernissen voor deelname aan de informatiesamenleving ondervinden. Volwaardig burgerschap kan hierdoor in het gedrang komen. Een overheid, instelling of organisatie moet het daarom als een dwingende realiteit zien om uitsluitingsprocessen of (informatie)monopolies te doorbreken vanuit een gelijkekansen- en diversiteitsbeleid. Werk maken van een aangepaste communicatiehouding is niet alleen een verantwoorde inspanning maar veeleer een contract met de toekomst. Dit handboek wil de lezer over de specifieke drempels leren die verschillende doelgroepen met een handicap, waaronder een steeds groter wordende groep senioren, ervaren bij informatieverwerving en hem of haar over de drempel halen om aangepast te communiceren met deze doelgroepen. Het werk beschrijft de aandachtspunten om de mondelinge, schriftelijke, audiovisuele Of digitale communicatie integraal toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. Het biedt bovendien ontelbare contactadressen van externe ervaringsdeskundigen die hierbij kunnen helpen. De talloze voorbeelden van goede praktijken moeten de creativiteit van de lezer prikkelen en kunnen tot nieuwe communicatietoepassingen leiden. "Over de drempel" richt zich tot communicatieambtenaren, PR- of mediaverantwoordelijken, webbouwers, beleidspersonen en receptionisten van overheidsinstellingen, non-profit organisaties of bedrijven. Ook wie geregeld wat schrijft of organiseert voor een vereniging, wie student of docent is in een communicatie- of webdesignopleiding, wie in een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verzorgingstehuis werkt of wie geregeld de contactpersoon is voor mensen met een handicap kan aan deze publicatie iets hebben.InhoudsopgaveDeel 1. De bouwstenen1. De doelgroep2.Communicatie-effecten3.Communicatiekanalen kiezenDeel 2. De aandachtspunten4. Mondelinge communicatie5.Schriftelijke communicatie6.Audiovisuele Communicatie7.Toegankelijke webtoepassingen
personen met een beperking --- communicatie --- Mass communications --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- 667 Gehandicapten --- 695 Communicatie --- 305.8 --- PR --- communicatiemanagement --- gehandicapten --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- toegankelijkheid --- LIGS --- audiovisuele communicatie --- webtoepassingenvandenb --- 316.77 --- Communicatie --- gehandicaptenzorg --- nersonen met een handicap --- Gehandicapten : communicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- public relations --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- gehandicapten. --- Gehandicapten. --- access --- communication [function] --- audiences --- handicapped
Choose an application
Naslagwerk bij het schrijven : Tekstkwaliteit - Leesgemak - Taalkwesties - Spelling - Leestekens - Opmaal
Nederlands --- Dutch language --- Style --- Nederlandse taal --- Algemene taalbeheersing. --- Schrijfvaardigheid. --- taalgebruik --- schrijven --- spelling --- linguïstiek --- Stilistics --- writing [processes] --- Usage (linguistic) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Langage Taalgebruik --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- 839.3 --- 839.3 Nederlandse literatuur --- Nederlandse literatuur --- Schrijven --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Spelling --- Interpunctie --- * 844.6 --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- 839.3 Dutch literature. Literature in Dutch --- Dutch literature. Literature in Dutch --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language - Style --- Nederlands. --- LANGUE STANDARD --- PAYS-BAS
Choose an application
1. De voorbereiding - 2. Tijdens de vergadering - 3. Vergader eens anders - 4. Vergaderen met burgers : burgerparticipatie - 5. Verslaggeving en opvolging - 6. Evaluatie van vergaderingen - 7. Slotbeschouwing
vergaderen --- Organization theory --- Mass communications --- 695 Communicatie --- BPB1504 --- Communication --- 007 communicatie --- 499.5 --- vergadertechnieken --- Réunion Vergadering --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Vergaderen --- Managementvaardigheden --- Managementtechnieken --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- communicatie --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Documenten : Vergaderingen (documenten in verband met -) --- Documents : Réunions (documents relatifs aux -) --- Monograph --- beartas cumarsáide --- schriftelijke communicatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|